Tuesday, October 13, 2009

Bidadari Hidupku ...


Assalamualaikum kepada semua.. akhir2 ni xsempat pulak sy nak menulis dan memikirkan isu untuk dimuatkan ke dalam blog ini sebagai perkongsian bersama. Banyak perkara yang perlu diselesaikan terlebih dahulu..so, setakat tazkirah dan E-Book Risalah ila ukhti al-Muslimah je la yang sempat utk di copy sebagai perkongsian..

Tapi kali ni lain sikit..^_^.. sy nak hadiahkn satu cerpen, tapi bkn buat sendiri la. Tak mahir lagi dlm penulisan cerpen ni..sahabat sy (Siti Fatimah Miskan) yg hadiahkn cerpen ni dulu, jd apa salahnya sy kongsikan dgn kalian semua. harap dapat la ambik apa2 manfaat drnya..but, don't judge the book by its cover! baca dulu sampai habis episod.. selamat membaca! =)


(Episod 1)

Senyuman manis terlukis di bibir Aiman setiap kali mendengarkan baris-baris ayat yang cukup indah dan sesuai padanya untuk menggambarkan wanita yang sentiasa mekar dalam hatinya….Iman Nuraini . Nama yang cukup  indah jika digandingkan dengan Aiman Zafran, itulah yang sering diangankan oleh Aiman, pelajar tingkatan lima terhadap Nur Aini pelajar tingkatan empat di sekolahnya. 

Sejak pertama kali melihat Iman, Aiman sudah jatuh hati dengan kelembutan yang dimiliki gadis itu. Setelah bekerjasama selaku pengawas sekolah, hati lelaki ini makin terikat denagn peribadi yang dimiliki oleh Iman, seorang wanita yang sempurna wajahnya, lemah lembut tutur katanya, besederhana dan yang paling menarik minat seorang jejaka yang bernama Aiman adalah ketaqwaan gadis ini kepada penciptaNya.

       “Baiklah, minggu depan kalau boleh saya tidak sebarang kecatatan berlaku semasa Sambutan Hari Guru dijalankan. Semua yang sudah diamanahkan dengan tugas-tugas seperti yang kita bincangkan tadi diharap dapat menjalankan tugas dengan lancer.” Aiman mengakhiri mesyuarat Sambutan Hari Guru di sekolahnya dengan harapan semua perancangan akan berjalan lancar. 

Aiman sememangnya dikenali sebagai seorang pelajar pintar, baik, dan bertanggungjawab di sekolahnya, tidak hairanlah jika dia dilantik sebagai ketua pelajar sekolah. “Iman, nanti tolong berikan saya minit mesyuarat tadi ya.” Pinta Aiman kepada setiausahanya, Iman. “ InsyaAllah nanti saya serahkan.” Jawab Iman lantas berlalu meninggalkan bilik gerakan. Aiman duduk sambil tersenyum…….

bersambung......(sikit dulu, percubaan je ni^_^)

0 comments:

Post a Comment

Aku Wanita....