Sunday, November 22, 2009

Special Buat Semua!

Alhamdulillah semuanya berjalan dengan baik walaupun ada yang tidak diminta terjadi namun, semua itu datangnya dari Allah Ta’ala… Semua mahasiswa sudah pun menunaikan tanggungjawab di medan peperiksaan namun masih ada medan hakiki yang belum ditunaikan dengan sebaiknya. Selayaknya seorang hamba Allah yang mengerti itu sentiasa berada di medan ujian tiap tahun, tiap bulan, tiap hari, tiap ketika malah tiap detik dan saat yang ada. Itulah kelulusan yang paling didamba selaku hamba-NYA.

Cuti sem pun dah bermula, raya haji pun dah semakin hampir… Namun, cuti2 ni jugak la banyak aktiviti2 yang menuntut mahasiswa turun ke medan, demi matlamat yang satu. Cuma agak terkilan sedikit bila ‘rehlah’ bersama sahabat2 di sini tidak bertemu jodoh ^_^ (xpe2 pasni mesti jadi).

Lepas ni, blog ni pun mungkin dah tak terusik dek kerana kat umah tak ada wireless =).. Nak keluar selalu tak boleh la, tak manis=) so, untuk entri kali ni nak buat sedikit ucapan khas untuk semua…

Terima kasih pada kak Echah Ibrahim kerana sudi ajak keluar tadi, siap belanja makan lagi..alhamdulillah kenyang perut yang dah lama tak terisi ni =)… Datang pulak abang mintak buatkan blog untuk isterinya, makin maju sekarang ni, mereka nak berniaga melalui internet pulak. Tak mengapalah, mana tahu nanti betul2 jadi usahawan kan? Amiinn….adik doakan! Teman2 pun boleh la lawati kat blog saya ni…ada link, SHAMELIN..(join jgn x join)

.:Kembara Daie(JDPI’09):.
Selamat pada sahabat2 dan akak/abg Jabatan Dakwah & Pemb.Insan yang sudah pun selamat sampai ke Sabah di Bawah Bayu petang td. Amboi2, sampai2 je terus Cik Yah YM saya menunjukkan betapa gembiranya mereka dah sampai ke sana =).. Apa pun, moga kalian Berjaya mendidik adik2 di sana…jangan memprogramkan mereka, tapi didiklah seperti yang dah kita pelajari dalam banyak2 subjek dakwah di kelas tu k…Ini la masa dan waktu untuk kalian praktikkan apa yang dah dapat kelas kita hari2…^_^ moga selamat semuanya… Yang jauh2 tu nanti jangan nangis pula sampai Semenanjung malam raya ye…;)

.:Brotherhood Muslim Camping (BRO-MC’09):.
Di doakan semuanya berjalan lancar dan mencapai matlamat untuk melahirkan mata rantai-mata rantai yang sentiasa memperjuangkan Islam di bumi Allah ini. Maafkan saya yang tidak dapat hadir untuk membantu di sana kerana kesihatan ibuku yang menuntut untuk pulang ke kampung lebih awal. Esok dah pulang ke kampung dan esok jugaklah BRO-MC bermula..

Banyak jugak yang terlepas tetapi tak mengapalah, itu juga perjuangan namanya=). Moga penggerak BRO-MC diberi kecekalan dalam mendidik/melatih peserta2 tu nanti.. jangan cepat putus asa dan perlu ingat, “Tiap kesusahan dan kesulitan itu Allah akan berikan kesenangan dan kemudahan diakhirnya nanti” namun hati kita juga perlulah berentakkan kesabaran dan bernyanyikan ingatan pada-NYA.. k, chaiyok2!!

.:Selamat Pengantin Baru!!:.
Musim2 cuti ni biasalah, pelik dan ajaib rasanya jika tidak mendapat sambutan atau undangan perkahwinan. Dari bulan 10 hari tu lagi, setiap kali ada meeting atau perjumpaan yang dibuat tentu saja ada edaran kad jemputan kahwin. Tak kurang juga sahabat2 yang ada melangsungkan pertunangan, tapi jangan lama2 ye..=) Alhamdulillah, itu satu berita yang baik dan didoakan moga dipermudahkan dalam tuntutan ibadah yang dilakukan.

Kesempatan ini dirakamkan buat Ustaz Dzulkhairi + kak Raihanah, Ustaz Halim + Kak Fakhriyyah, Ustaz Afifi + Kak Balqish dan mungkin juga ada yang kurang kenal dan tak disebut namanya..^_^ Di doakan moga kalian dikurniakan kesabaran dan tabah dalam melayari bahtera kehidupan di dunia dan semoga dipertemukan kebahagiaan juga di akhirat kelak (InsyaAllah….) Kehidupan berumah tangga ni umpama ombak dilautan…(ni pesanan dari kakak saya dulu..^_^ ) Apapun, selamat pengantin baru buat bakal2 pengantin..

.:KRISTAL’09:.
Yang ni nak ucap selamat, sambil tolong promosikan ^_^.. Alhamdulillah setelah pelbagai perbincangan dan perancangan yang dibuat awal tahun dulu, program KRISTAL dapat juga disiapkan dalam keadaan yang ‘kritikal’ juga sebab hampir dan dalam waktu exam. Program khas buat adik2 lepasan SPM, STPM, dan STAM. Buat di Kuantan, Pahang insyaAllah dan penyertaan untuk pelajar2 sekitar Kuantan tetapi jika ada yang nak hantar adik2 dia ke program ni sangat dialu2kan… datang la mengambil sebanyak mungkin manfaat dari program ini.

Semoga semua adhoc program (kampus UM terutamanya) janganlah tension2 ye..relax dan teruskan meng follow up sahabat2 kita kat kampus lain. Tidak la rasa syok sendiri rancang2 tapi ada pulak kampus yang tak jalan =)..Doakan juga, moga saya kuat! ^_^..tak tahu la lagi, yg ni pun sempat join ke tidak… tgk gaya, macam kena balik awal…..

.:Yang Belajar & Yang Bekerja:.
Pada yang baru memulakan sem baru seperti adik2 PASUM dan mungkin di mana2 berada diucapkan semoga dipermudahkan tiap2 urusan baik di kuliah, assignment, study dan exam... Pada yang bekerja, teruskan usaha anda dalam melaksanakan ibadah tersebut, moga cekal sentiasa dalam mencari rezeki. Rezeki yang sedikit tetapi ada keberkatan, insyaAllah akan ditambah Allah pada nilai dan rahmat-Nya..Yang penting kena bersabar….=)

.:Fieza & Me……:.
Ucapan paling special….untuk Fieza dan jugak ‘temannya’ (yg menulis ni la)yang akan pulang ke kampung pada esok pagi. Jalan baik2, jaga diri dan didoakan moga selamat sampai ke kampung halaman…. Perjalanan yang jauh tu nak sampai ke Jengka tercinta! ^_^

Akhirnya didoakan semuanya ceria2 selalu dan memanfaatkan tiap detik yang hadir….

0 comments:

Post a Comment

Aku Wanita....