Tuesday, March 2, 2010

Rentetan Isu....


Sambungan rentetan isu...
22 FEBRUARI 2010
Telah diadakan satu mesyuarat tergempar diantara Majlis Tertinggi dengan calon-calon umum Pro-Mahasiswa bagi mencapai persepakatan tersebut. Namun apa yang berlaku, persepakatan tersebut telah ditolak mentah-mentah oleh Majlis Tertinggi atas alasan jawatan yang sedia ada telah dipilih secara majoriti. Akhirnya, calon-calon Pro-Mahasiswa bertindak dengan memulaukan dan meninggalkan mesyuarat tersebut.

Beberapa calon bebas pada mesyuarat tersebut turut menyatakan tidak bersetuju atas lantikan mereka ke dalam Majlis Tertinggi tersebut kerana mereka menang untuk berkhidmat di kawasan fakulti masing-masing berdasarkan manifesto kepada mahasiswa. Mereka juga mencadangkan agar calon-calon umum yang menang diangkat semula ke jawatan MT, kerana lebih sesuai dan relevan dengan posisi mereka.

PENDIRIAN MPPMUM

MPPMUM pada hari ini berpendirian:

1) MPPMUM sekali-kali tidak mengiktiraf 'kabinet kartun' yang telah dibentuk kerana tindakan itu telah membelakangkan kehendak suara mahasiswa majoriti yang telah memilih calon-calon mereka.

2) MPPMUM hari ini mengisytiharkan kabinet yang dipilih oleh mahasiswa untuk membawa suara mahasiswa dan terus memperjuangkan agenda-agenda kebajikan, keadilan dan kesejahteraan kepada semua mahasiswa.

Kami, pimpinan mahasiswa MPPMUM komited dan konsisten dalam memperjuangkan suara mahasiswa. Kami akan terus membawa suara mahasiswa , menghapuskan kezaliman, membanteras penyelewengan, dan memberikan hak keadilan dan kebajikan kepada yang berhak dan memerlukan. Demokrasi kampus harus segera dipulihkan demi melahirkan mahasiswa yang berkualiti, berkepimpinan, intelek dan berguna kepada universiti dan negara kelak.

"memperjuangkan suara mahasiswa demi masa depan dan kecemerlangan universiti"

0 comments:

Post a Comment

Aku Wanita....